Thursday, March 08, 2007

13, 14, 15, 16. Syster, peangen tack.


Var snäll och förstå det här, käre herr båtslipare-tre-timmar-varje-lördag. Fortsätter du i samma takt som nu kommer du att vara klar i september.
Har du förstått det nu? Bra.
Dina ursäkter är finfina, men båten har tyvärr inga öron.


Jag borde skaffa trådlöst bredband där nere, ta med mig kaffebryggaren, och flytta dit på riktigt. Stereo, rinnande vatten och sjöutsikt har jag ju redan. Och jag slipper tidstjuven förklädd till morgontidning som dimper ner alldeles för ofta.


Blivit tre vändor, nej fyra, sen sist.

Lördagssessionen var längst (men ändock alldeles för kort).
3 timmars dust med skrapa och fullt blås, snigelfart men åt rätt håll.

Esbjörnsson trillade förbi med en påse välkomna kanelsnäckor och inspekterade bygget. Fint att få byta fernissasniffandet mot rapporter från de senaste stormarna i media-glaset ett tag.

Om någon nu undrar såg det ut så här:

Efter det blev jag inte långlivad på klubben, får skylla på darrhänthet efter allt kaffe. Det och den obönhörliga kylan som kommer krypande efter 4 timmars tältande.

Sen dröjde det till onsdag morgon, va? Lämnade nycklarna, fria händer och mitt fulla förtroende till snickarn. Det är inte gratis, men på köpet ingår en trygghetskänsla man kanske inte får av hobbysnickrande bekanta-till-bekanta-till bekanta "som iofs mest jobbat med plastbåtar förut."


Sen blev det återbesök torsdag morgon, imorse.
Och gudars skymning. Den to
g.
Som att rå
ka slå på en splatterfilm på tv:n. För det är ingen titthålskirurgi precis. Snarare nåt ur Fältskärns Berättelser.


Men nu i kväll såg det så här fint ut. Genast mycket käckare.


Men hade jag verkligen bett honom byta ut avbärarlisten på babordsidan? Verkligen? Där var han i full gång i alla fall.
Han behövde väl nya spoilers på kärran. Men vad fasen, nåt ska man väl lägga pengarna på. Och ska jag mucka så är det inte nu, mitt i brinnande krig.


Gick och röjde upp en smula runt och i och på, inför fars besök på lördag. Vi ska banka på och skruva lite i de bångstyriga ribborna på fördäck. Det ska bli finfint, det.

Och mars månad, jag älskar dig redan. Blid och torr, ljus och mild. Det är hela skillnaden. Men jag kör nog med dubbla långkalsonger april ut. Har inte tid med en förkylning till.


No comments: